Bali Week 4 & 5 - Reisverslag uit Nusa Penida, Indonesië van Denise Wolf - WaarBenJij.nu Bali Week 4 & 5 - Reisverslag uit Nusa Penida, Indonesië van Denise Wolf - WaarBenJij.nu

Bali Week 4 & 5

Blijf op de hoogte en volg Denise

02 Maart 2019 | Indonesië, Nusa Penida

Dagje waterpark! Op zaterdag Waterbom Bali bezocht, de nummer één in Azië. Onwijs mooi park, leuke glijbanen (jaja, zelfs nog voor ons) en ontzettend rustig waardoor we nergens een wachtrij hadden. Enige nadeel was dat het weer een klein beetje tegenzat, maar ach, we kwamen daar toch niet om lekker bruin te worden.

De maandag daarop met ons groepje naar de Nusa eilanden! We werden afgezet in de haven Sanur, vanaf hier werden we met de boot naar Nusa Penida gebracht. Prima boottochtje van ongeveer een uur. Eenmaal op Nusa Penida een taxi chauffeur geregeld naar ons verblijf, wat een vreselijke rit was. De taxichauffeur scheurde over het eiland en de wegen waren slecht, waardoor het allesbehalve een comfortabele rit was. Na dat ook weer te hebben meegemaakt, aangekomen op het verblijf, Nusa Lacasa Cottage, waar we 2 nachten verbleven. Nadat we onze spullen hadden gedropt richting het strand gelopen om nog even een paar zonnestraaltjes mee te kunnen pakken. Op dinsdag een eilandtour langs het westen van Nusa Penida: Kelingking Beach, Diamond Beach, Atuh Beach, Angel's Billabong en Broken Beach. Bij Kelingking Beach zijn we naar beneden gelopen, wat een enorm zware hike was. Het pad liep steil naar beneden en was lastig te beklimmen. Toch naar beneden gelopen, om het strand te bekijken. Eenmaal beneden (het zweet droop van alle kanten naar beneden) konden we niet zwemmen, omdat de golven te heftig waren. Wel even kunnen afkoelen, dus daarna met goede moed begonnen aan de klim naar boven. Op het middaguur in de brandende zon naar boven moeten klimmen was alles behalve een goed idee, aangezien we niet het beste ontbijt hadden gehad en veel tussenstops moesten maken. Eenmaal boven lekker gegeten en bij kunnen komen. Na K|elingking Beach, doorgereden naar de andere stranden, welke erg mooi waren om te zien! De dag daarna naar Crystal Bay, een strand wat op de foto's er mooi uitziet, maar als je er staat het niet bijzonder is. Daarnaast hadden we ook pech dat het regende, dus maar snel een rechtsomkeert gemaakt en door naar de volgende eilanden, Nusa Lembongan en Ceningan. Met behulp van een ferry naar Lembongan, waar we de volgende 3 nachten zouden doorbrengen in het hostel Taman Seaview. Hele lieve en vooral gastvrije mensen! Op woensdagavond was er een optocht, de dag voor Nyepi. Deze optocht was erg bijzonder, iedereen was de straat op om de optocht te bekijken. De optocht bestond uit lelijk gemaakte poppen, wat de boze geesten moesten dopen voorstellen. Hierbij wordt veel lawaai gemaakt, dit doen ze om de boze geesten weg te jagen. Bijzondere ervaring om een keer van dichtbij te zien. De volgende dag was het Nyepi, wat hier Silence Day genoemd wordt. Hierbij hadden we geen elektriciteit, moesten we binnen in de accommodatie blijven, mocht er geen licht niet aan en mocht er geen lawaai gemaakt worden. Een dagje ouderwets spelletjes doen en een boek lezen dus! Doch het een vrij lange dag was, wel prima kunnen vermaken.
Op vrijdag hebben we onder andere een scooter gehuurd om beide eilanden te verkennen. Deze eilanden zijn verbonden door middel van een brug, de Yellow Bridge. We zijn beide eilanden in één dag rondgekomen op de scooter, waar we onder andere Mushroom Beach, Devil's Tear, Dream Beach, Blue Lagoon Beach en Mahana Point hebben bekeken!

Zaterdag's weer richting Sanur, waar we nog een dagje zijn blijven hangen op het strand. Sanur trekt vooral het oudere tourisme aan en is een erg rustige plek, waar de zee niet ruig is en dus perfect om lekker te zwemmen en aan het strand te liggen.

Tot volgende week !

• 16 Maart 2019 - 10:50

Opa En Oma Wolf:

Hoi Meissie, dit lijkt wel op een heeeeele lange vakantie.
    Elke keer denken we wanneer komt nu eens:
    Toets week gehad
    Tot diep in de nacht zitten studeren
    Grapje hoor, geniet er maar lekker van, als je maar voorzichtig doet.
    Nog even voor jou, de baby van Karin en Gert is geboren en hij heet Sem
    Groetjes OPIE en OMIE Wolf

• 16 Maart 2019 - 10:50

Opa En Oma Wolf:

Hoi Meissie, dit lijkt wel op een heeeeele lange vakantie.
    Elke keer denken we wanneer komt nu eens:
    Toets week gehad
    Tot diep in de nacht zitten studeren
    Grapje hoor, geniet er maar lekker van, als je maar voorzichtig doet.
    Nog even voor jou, de baby van Karin en Gert is geboren en hij heet Sem
    Groetjes OPIE en OMIE Wolf