Bali Week 1 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Denise Wolf - WaarBenJij.nu Bali Week 1 - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Denise Wolf - WaarBenJij.nu

Bali Week 1

Blijf op de hoogte en volg Denise

09 Februari 2019 | Indonesië, Ubud

First week in Bali... Weekendje UBud!

Ubud is een mooie plaats te midden van Bali, waar we door middel van een privé chauffeur (!) naar de plekjes gebracht werden.
Onze dag startte vroeg bij de Campuhan Ridge Walk, een gemakkelijke wandeling van ongeveer anderhalve kilometer, welke je over een pad naar een bergkam boven de rijstvelden van Ubud brengt en uiteindelijk uitkomt in het dorpje Bangkian Sidem.

Onze chauffeur bracht ons hierna door naar een plek waar we uitkeken op de Mount Batur vulkaan. Het beklimmen van de vulkaan staat zeker nog op onze To-Do List, hoewel ook deze kleine tussenstop een mooie bezienswaardigheid was!

Vanuit het uitzicht op de Mount Batur vulkaan door naar de Tegalalang Rice Terraces, de meest bekende rijstvelden net buiten Ubud. Prachtig uitzicht en uiteraard ook even op de Bali Swing geschommeld!

De volgende dag vroeg vertrokken naar de Tegenungang Waterfall en Kontolompo Waterfall. Gelukkig waren we voor beide watervallen op tijd, zodat we de Chineze toeristen in elk geval konden ontwijken en een paar kiekjes konden schieten.

Als afsluiter van het weekend door naar de Tirta Empul Temple; the Holy Water Temple. Hier waren wij, als toeristen, helaas blijkbaar een leukere bezienswaardigheid dan de tempel zelf... Mooie tempel, doch het voor de lokale bevolking een heilige dag was, waardoor het er te druk was en het Holy Water bad haast overstroomde door de hoeveelheid mensen.

See you'll next week!