Bali Week 3 - Reisverslag uit Uluwatu, Indonesië van Denise Wolf - WaarBenJij.nu Bali Week 3 - Reisverslag uit Uluwatu, Indonesië van Denise Wolf - WaarBenJij.nu

Bali Week 3

Blijf op de hoogte en volg Denise

22 Februari 2019 | Indonesië, Uluwatu

Het volgende weekend! Ditmaal in Uluwatu, in het zuiden van Bali.
Uluwatu staat vooral bekend om het surfersparadijs en de Pura Luhur Temple, welke bovenop een klif staat.
Vrijdagmiddag naar Padang Padang Beach geweest, wat er ontzettend mooi uitzag op foto's maar in de werkelijkheid ietwat tegenviel. Het is een erg smal stukje strand en het water is er te ruig om in te kunnen zwemmen. En apen... overal apen! Zelfs op het strand, dus dat was vooral opletten op je eigendommen, in plaats van relaxed op het strand te liggen.
In tegenstelling tot het strand, zijn we tussen de middag een leuk restaurantje tegengekomen waar we konden lunchen. Groot voordeel; een gratis zwembad... en geen andere gasten! Privé zwembad it is!
Na de lunch doorgelopen naar onze villa, waar ons de volgende verrassing te wachten stond; geen water. Dus geen douche, geen kraan of wc welke we konden gebruiken. De overheid had geen water meer, waarna de eigenaren van de villa eerst water moesten gaan halen om een uur later het minimale weer te kunnen gebruiken. Meteen na binnenkomst het slot van de deur naar onze kamer gesloopt, waardoor we continu vanaf het raam naar binnen moesten kruipen. Één voordeel, vanuit dat raam kon er ook het zwembad in gesprongen worden.
In de avond naar Ulu Cliffhouse Beachclub, waar het ontzettend mooi was maar het eten helaas wat tegenviel.

De volgende ochtend ontbeten met jawel... pannenkoeken! Na het ontbijt door naar de Pura Luhur Temple, waar de tempel zelf eigenlijk niet veel voorstelt maar de omgeving fantastisch was. Er was een soort van Chinese muur, waar je over heen kon lopen en van het prachtige uitzicht kon genieten. Hier liepen wel aapjes rond, waardoor je goed op je eigendommen moest letten!
Na het bezoek aan de tempel door naar Single Fin Beachclub, waar we eerst met uitzicht op zee hebben geluncht en daarna in de infinity pool zijn gesprongen. Om 17.30 aan tafel, de VIP welteverstaan. Hier gegeten (spareribs!), de zonsondergang bekeken en nog even lekker nagezeten.

Zondagochtend alweer. Uitchecken hoefde pas om half 1, waardoor we lekker uit konden slapen. Helaas, door de hitte toch om 8 uur wakker. Vanaf hier gebruncht bij Het Loft, een erg leuk tentje! Vanaf de brunch zijn naar Kuta Beach geweest, daarna weer teruggegaan naar ons hotel in Denpasar.

• 03 Maart 2019 - 07:31

Opa En Oma Wolf:

Mooie verhaal, volop genieten dus.
    Lieve groet en Knuffels
    Opie en Omie