Bali Week 2 - Reisverslag uit Gilis, Indonesië van Denise Wolf - WaarBenJij.nu Bali Week 2 - Reisverslag uit Gilis, Indonesië van Denise Wolf - WaarBenJij.nu

Bali Week 2

Blijf op de hoogte en volg Denise

16 Februari 2019 | Indonesië, Gilis

Blauw, blauw en nog eens blauw! Even het totaalplaatje; uitzicht op witte stranden, palmbomen, lichtblauw water en het zonnetje erbij. Een weekendje naar de Gili eilanden! Na een heerlijke boottocht van circa 1,5 uur met o.a. muziek, lekker chillen op het dek en een biertje bij kwam kijken, kwamen we aan op Gili Trawagan. Hier moesten we dan wel om 05.30 ons bed uit rollen, maar dat was het dubbel en dwars waard. Na ongeveer 10 minuutjes lopen kwamen we aan bij ons hostel My Mate's Place. Je hebt verder geen verkeer op de Gili's, mensen verplaatsen zich hier met fiets, lopend of met paard & wagen. Spullen gedropt bij de hostel en op naar de bar!

Zaterdagochtend zijn we vroeg op pad gegaan om met de boot een snorkeltour te maken. Hierbij zijn we om alle 3 de eilanden heen gevaren (Gili Trawagan, Gili Air en Gili Meno) en 's middags wezen lunchen op Gili Air. Geen succes, het eten was daar niet om naar huis te schrijven.
Met de snorkeltour zeeschildpadden gezien en een onderwater tempel. Erg mooi! In de namiddag fietsen gehuurd om rond het eiland te fietsen en om de zonsondergang te bekijken.
Wat wel opviel was dat de buitenkant van het eiland erg mooi is, maar wanneer je de straatjes in loopt ziet het er allemaal wat minder mooi uit; Armoede en slechte wegen.

Zondag naar het strand geweest en daarna op de boot weer terug naar ons hotel!